YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Isnin, 8 Ogos 2011

sedikit coretan hati ana =(


Assalamualaikum semua.. hari ini ana ingin meluahkan sedikit rasa di hati…. Mudah-mudahan dengan luahan ini, dapat mengurangkan sedikit rasa kesedihan di hati…

Dugaan Allah…mungkin buat masa sekarang ana rasakan ia sangat berat..insyaallah..ana akan cube ringankan dengan mendekatkan diri kepada Allah…insyaallah…

Mudah-mudahan ana dapat menangung rasa perit ini…air mata ana ni tak henti-henti mengalir dari kelopak mata ana..alhamdulillah..nasib baik ibu ana tak perasan..ayah ana tak perasan..kakak ana tak perasan….alhamdulillah..ana dapat sembunyikan lagi….

Hari ini ana bangun awal pagi untuk membantu ibu ana di dapur…hari ini juga entah pape je ana buat keje…habis minyak panas terpercik kat kaki dengan tangan ana..aduih! sakitnyerr tapi tak pe,ana boleh tahan sebab rasa perit di hati ana ni melebihi rasa sakit percikan minyak panas pada tangan dan kaki ana….kesan percikan tu ana tak kisah sebab perit hati ana membuatkan ana rasa kurang sakit atas percikan tu….

Alhamdulillah…hari ni semua keje siap tepat pada azan zohor…lantas ana pun mempersiapkan diri untuk menunaikan kewajipan pada Allah..tapi ana tak tahu kenapa air mata ana nie asyik mengalirrrrrrrr je masa membersihkan diri dan mengambil wudhu’..nasib baik ibu ana ni tak kata ape-ape sebab ana berada lame dalam bilik air…tapi ayah ana tutup lampu bilik air…waaaa,takutnyer ana rasa…takut ada lipas tersembunyi dalam bilik air..huhu~ dan ana cepat2 bersiap-siap dan buat xde ape-ape berlaku..heheehheee

Masa solat pun air mata ana turun lagi..waa,banyaknyerr air mata ana nie..Ya Allah,ampunkan ana… =( dan ana hindarkan semua tu..ana terus cube mengkusyukkan diri..alhamdulillah…

Lepas selesai solat, ana membantu ibu ana meletakkan semua kuih-muih kedalam bekas untuk diniagakan untuk bazaar ramadhan..huhu~ masa tengah buat keje,tibe-tibe fikiran ana menerawang ke kenangan-kenangan silam..tiba-tiba..hidung anaaa….hukhuk..jadi kembang kempis dan kembang kempis menahan sedih di hatii =( ..nasib baik ibu ana tak perasan..kalau perasan,ana tak tahu nak jawab ape…alhamdulillah..dan sekarang ana sedang meluahkan rasa hati ana dalam coretan bertulis agar dapat mengurangkan sikit rasa perit di hati....

Ana asifah andai coretan kali ini tidak memberi ape-ape ilmu pada para pembaca..insyaallah..next time ana akan cube paparkan satu kisah yang berilmu ye..maaf yee..

Ana undur diri dulu yea..ada keje nak buat sikit…mudah-mudahan puasa tahun ini memberi keberkatan dalam hidup kalian dan ana juga dan mendapat seluas-luas maghrifah daripada Allah..Allahumma amen..assalamualaikum w.b.t…

2 ulasan:

Norhanis Helwa berkata...

Kadang-kadang saya seronok baca semua cerita kamu....
salam perkenalan..

Qaireen Qanitah berkata...

hehe..terima kasih awak...tapi kisah saya biasa je..tak menarik seperti kisah orang lain ^_^...

salah ukhuwah fillah yee.. ^_^

Followers